Cвято креативних, творчих, активних

 Сьогодні, 23 жовтня, відзначають свій професійне свято рекламісти. День працівників реклами (День рекламіста) — свято працівників рекламної сфери, рекламодавців, маркетологів та піарників. День працівника реклами вперше відзначили в 1994 році. Без реклами неможливо уявити сучасний світ. Без реклами не існує бізнесу, ЗМІ переважно живуть за її рахунок. День працівників реклами є днем творчих людей, які роблять внесок у розвиток торгівлі і, відповідно, економіки. Однак, реклама вже давно перестала бути просто зв’язком між продавцем і покупцем, реклама це справжнє мистецтво.    Слово "реклама" походить від латинського "reclamare", яке перекладається — "викрикувати". Чому так? У давнину рекламою для товарів слугували саме вигуки торговців на ринку. З часом це явище виділилося в особливий жанр. Сучасні рекламісти вносять неоціненний внесок у розвиток торгівлі й економіки країн. Реклама це справжнє мистецтво. Вона здатна як вражати, так і дивувати недолугістю.

     Історія реклами почалася ще в часи античності. У Штатах реклама почала стрімко розвиватися в кінці 19 на початку 20 сторіччя. У Європі на цей час реклама вже існувала і процес був більш менш стабільний. В Україні рекламні кампанії почали активно розвиватися зі здобуттям незалежності.

Чи знаєте Ви, що означає “спам”? А коли вперше з’явилася реклама? Пропонуємо дізнатися історію виникнення та розвитку реклами і цікаві факти про рекламу загалом!

   Перші рекламні повідомлення з’явилися ще до початку нашої ери – за часів Стародавнього Єгипту. Археологи виявили папірус, залишений господарем якогось раба. Документ розхвалював фізичну витривалість, відмінне здоров’я та інші якості невільника, щоб для нього швидше знайшовся покупець. Перші «рекламщики» з’явилися пізніше – в епоху Стародавньої Греції. Вже тоді по міських вулицях і площах бродили глашатаї, які співали та закликали народ щось купити або скористатися якоюсь послугою.

 

       Перші близькі до сучасних рекламні оголошення народилися в Стародавньому Римі. Їх писали прямо на стінах будинків. Переходячи від споруди до споруди, городяни могли дізнатися про місце і час гладіаторських боїв, про продаж невільників, домашньої худоби та різних товарів. Щоправда, міська влада всіляко боролася з навалою цього «спаму», караючи авторів.

   Як швидко і відносно недорого розкрутити «зірку», продати товар або запропонувати нову послугу? Один з варіантів – замовити придорожній рекламний щит з потрібною інформацією. Особливо в тих місцях, де часто утворюються корки. Поки стоїш у заторі, встигнеш не тільки прочитати, але й завчити написане на щиті …

      Із появою Інтернету й поширенням високошвидкісного доступу до нього серед населення фактично почався занепад реклами в тому вигляді, у якому вона була відома раніше. Хоча на ринках країн, що розвиваються, ще далеко не всі її використовують, багато підприємців розглядають цей маркетинговий канал як основний інструмент для залучення клієнтів.

    Головна перевага реклами в Інтернеті — можливість швидкого донесення інформації про продукт або послугу цільовій аудиторії без географічних кордонів. За визначенням Інституту спеціалістів з практики реклами, «реклама є найпереконливішим і найдешевшим способом поінформувати потенційних споживачів про певний товар або певну послугу».

    Реклама в соціальних мережах зараз один з основних видів реклами в Інтернеті. Крім того, активно використовується так званий SMM — маркетинг у соціальних медіа, суть якого полягає у формуванні та розвитку спільнот навколо сторінки бренду в певній соціальній мережі.

    Вірусна реклама в інтернеті — вид рекламних матеріалів, головним завданням яких є привернути увагу користувачів інтернету (можливо, потенційних покупців) і сподобатися настільки, щоби вони готові були самостійно поділитися цією рекламою з іншими (можливо, навіть не підозрюючи, що вони діляться саме рекламою, а не цікавою інформацією тощо).

     А чи знаєте ви,  що рекламний спам колись був … консервами. Саме під маркою «СПАМ» (SPiced  hAM) в 30-ті роки минулого століття випускався сорт американської тушонки. Досить неприємна на смак, вона продавалася погано, і вже до часів Другої світової війни на складах виробника лежала незліченна кількість баночок консервів. Щоб збути не новий і неякісний товар, фірма провела нудну і нав’язливу рекламну компанію. З тих пір спамом стали називати настирливі рекламні повідомлення або попросту рекламне «сміття».

     Що стосується реклами у сфері бібліотечної справи, то у вітчизняній бібліотечній практиці термін «реклама» застосовується з 1900-1920-х рр.  На сьогодні перспективним напрямом в роботі бібліотек слід  визнати рекламно-інформаційну діяльність, спрямовану на пропаганду бібліотечних ресурсів, продуктів, послуг і залучення інтересу користувачів до бібліотечних фондів. Рекламна діяльність бібліотек  в Інтернеті вже необхідність. Адже це чудовий канал для поширення інформації  про  роботу книгозбірень, для спілкування з користувачами онлайн, використання дистанційних форм  обслуговування. Відомий американський бібліотекознавець Б. Ашервуд підкреслював, що реклама дозволяє зробити бібліотеку «видимою», прозорою.

    Бібліотека-філіал для дітей №13 продовжує співпрацю з  гуртком «Оригамі – оригінальний конструктор» Центру позашкільної освіти.  До Дня рекламіста пропонуємо користувачам, любителям оригамі, майстер-клас «Модель інтерактивної листівки для реклами»  від керівника гуртка  Ольги Сухаревської.

    А ми, бібліотекарі, від себе бажаємо всім рекламістам бути творчими,  креативними, веселими, невтомними кожного дня!

 

Джерела: 

 https://lifestyle.24tv.ua/8_naykrashhih_reklamnih_kampaniy_za_100_rokiv_n879223

https://vsim.ua/Podii/23-zhovtnya--den-reklamista-10956126.html

https://lemarbet.com/ua/razvitie-internet-magazina/reklama-v-internete-8-osnovnyh-vidov-i-ih-osobennosti/

https://procikave.com/istoriya-reklami

Коментарі