Cвято креативних, творчих, активних
Історія реклами почалася ще в часи античності. У Штатах реклама почала стрімко розвиватися в кінці 19 на початку 20 сторіччя. У Європі на цей час реклама вже існувала і процес був більш менш стабільний. В Україні рекламні кампанії почали активно розвиватися зі здобуттям незалежності.
Чи знаєте Ви, що означає “спам”? А коли вперше з’явилася реклама? Пропонуємо дізнатися історію виникнення та розвитку реклами і цікаві факти про рекламу загалом!
Перші рекламні повідомлення з’явилися ще до початку нашої ери – за часів Стародавнього Єгипту. Археологи виявили папірус, залишений господарем якогось раба. Документ розхвалював фізичну витривалість, відмінне здоров’я та інші якості невільника, щоб для нього швидше знайшовся покупець. Перші «рекламщики» з’явилися пізніше – в епоху Стародавньої Греції. Вже тоді по міських вулицях і площах бродили глашатаї, які співали та закликали народ щось купити або скористатися якоюсь послугою.
Перші близькі до сучасних рекламні оголошення народилися в Стародавньому Римі. Їх писали прямо на стінах будинків. Переходячи від споруди до споруди, городяни могли дізнатися про місце і час гладіаторських боїв, про продаж невільників, домашньої худоби та різних товарів. Щоправда, міська влада всіляко боролася з навалою цього «спаму», караючи авторів.
Як швидко і відносно недорого розкрутити «зірку», продати товар або запропонувати нову послугу? Один з варіантів – замовити придорожній рекламний щит з потрібною інформацією. Особливо в тих місцях, де часто утворюються корки. Поки стоїш у заторі, встигнеш не тільки прочитати, але й завчити написане на щиті …
Головна перевага реклами в Інтернеті — можливість швидкого донесення інформації про продукт або послугу цільовій аудиторії без географічних кордонів. За визначенням Інституту спеціалістів з практики реклами, «реклама є найпереконливішим і найдешевшим способом поінформувати потенційних споживачів про певний товар або певну послугу».
Реклама в соціальних мережах зараз один з основних видів реклами в Інтернеті. Крім того, активно використовується так званий SMM — маркетинг у соціальних медіа, суть якого полягає у формуванні та розвитку спільнот навколо сторінки бренду в певній соціальній мережі.
Вірусна реклама в інтернеті — вид рекламних матеріалів, головним завданням яких є привернути увагу користувачів інтернету (можливо, потенційних покупців) і сподобатися настільки, щоби вони готові були самостійно поділитися цією рекламою з іншими (можливо, навіть не підозрюючи, що вони діляться саме рекламою, а не цікавою інформацією тощо).
А чи знаєте ви, що рекламний спам колись був … консервами. Саме під маркою «СПАМ» (SPiced hAM) в 30-ті роки минулого століття випускався сорт американської тушонки. Досить неприємна на смак, вона продавалася погано, і вже до часів Другої світової війни на складах виробника лежала незліченна кількість баночок консервів. Щоб збути не новий і неякісний товар, фірма провела нудну і нав’язливу рекламну компанію. З тих пір спамом стали називати настирливі рекламні повідомлення або попросту рекламне «сміття».
Що стосується реклами у сфері бібліотечної справи, то у вітчизняній бібліотечній практиці термін «реклама» застосовується з 1900-1920-х рр. На сьогодні перспективним напрямом в роботі бібліотек слід визнати рекламно-інформаційну діяльність, спрямовану на пропаганду бібліотечних ресурсів, продуктів, послуг і залучення інтересу користувачів до бібліотечних фондів. Рекламна діяльність бібліотек в Інтернеті вже необхідність. Адже це чудовий канал для поширення інформації про роботу книгозбірень, для спілкування з користувачами онлайн, використання дистанційних форм обслуговування. Відомий американський бібліотекознавець Б. Ашервуд підкреслював, що реклама дозволяє зробити бібліотеку «видимою», прозорою.
Бібліотека-філіал для дітей №13 продовжує співпрацю з гуртком «Оригамі – оригінальний конструктор» Центру позашкільної освіти. До Дня рекламіста пропонуємо користувачам, любителям оригамі, майстер-клас «Модель інтерактивної листівки для реклами» від керівника гуртка Ольги Сухаревської.
А ми, бібліотекарі, від себе бажаємо всім рекламістам бути творчими, креативними, веселими, невтомними кожного дня!
Джерела:
https://lifestyle.24tv.ua/8_naykrashhih_reklamnih_kampaniy_za_100_rokiv_n879223
https://vsim.ua/Podii/23-zhovtnya--den-reklamista-10956126.html
https://lemarbet.com/ua/razvitie-internet-magazina/reklama-v-internete-8-osnovnyh-vidov-i-ih-osobennosti/
https://procikave.com/istoriya-reklami
Коментарі
Дописати коментар