Як стати Нехворійкою

                                       Віртуальна інформаційна хвилинка

   У народі кажуть «Здоров’я — усьому голова!». А воно на 50 % залежить від способу життя. Саме від нас залежить поширення формули: «Здоровим бути модно, стильно і красиво». Щоб бути щасливим, потрібно дбати про своє здоров'я. А для чого людині здоров'я? А що треба робити, щоб бути і почувати себе щасливим і радісним, тобто, як же берегти своє здоров'я? Щоб бути здоровими, треба вести здоровий і активний спосіб життя. Кожен з нас - неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні, і саме такої більше на землі немає і не буде ніколи. Отже, найцінніший скарб планети - це людина, а найцінніший скарб людини - це здоров'я. Я хочу, щоб ви, мої любі друзі, були, насамперед, здоровими і  тому ми помандруємо сьогодні стежками здоров'я, поведемо мову про те, як потрібно берегти і зміцнювати своє здоров'я.
 «Щоб міцне здоров'я мати, треба промінці зібрати». Народна мудрість говорить, що здоров'я прибуває краплинами, а зникає пудами. Ці краплини здоров'я прибувають завдяки використанню цілого ряду умов. Що ж це за умови, ми сьогодні з вами і дізнаємося.
Перший промінчик "Режим дня".  Для того, щоб людина була завжди охайною, все встигала зробити, не спізнювалася на заняття, на роботу, вона повинна дотримуватися режиму дня.





  

Другий промінчик "Гімнастика. Активний відпочинок". Найкращим відпочинком буде заняття спортом, рухливі ігри, плавання, катання на велосипеді, самокаті, роликових ковзанах, взимку - на санчатах, лижах, ковзанах, фізична праця на свіжому повітрі.
Рух - це життя.
Він зміцнює здоров'я.
Клітинку кожну
Він зігріває кров'ю.
Без руху швидко
Стане кволим тіло.
Тож, склавши руки,
Не сиди без діла!
О спорт! О спорт!
Це просто клас!
Дружіть із ним завжди,
Здоров'я, юність силу дасть
І творчої снаги!


Третій промінчик "Чистота -запорука здоров'я". Кожний ранок умивайся, мий вуха та шию. Чисть зуби вранці і ввечері. Мий руки перед їжею, після будь-якого забруднення, обов'язково після туалету. Коротко обстригай  нігті. Носи в школу гребінець і носову хустинку. Ретельно мий овочі та фрукти. Не смокчи та не гризи різні предмети, пальці і нігті.
Четвертий промінчик "Їжа - джерело росту і здоров'я". Правильне харчування –основа  здорового способу життя . Воно сприяє зниженню  захворюваності, поліпшенню психологічного стану, а саме  головне-підвищенню працездатності та цікавості до навчання. Наприклад, що ми п’ємо?  Газовані напої: кока-кола з успіхом замінює побутову хімію. Історія кока -коли стверджує, що  у багатьох  штатах США поліція завжди має у патрульній машині 2 галони коли, щоб змивати  кров з шосе після аварії. Дистриб’ютори кока-коли вже 20 років використовують її  для очистки моторів своїх вантажівок. Що ми їмо? Смакові якості чипсів та сухариків досягаються шляхом додавання до них ароматизаторів (хоча їх  називають спеціями ), тому існує велика кількість різноманітних сухариків та чипсів. Існують чипси та сухарики з натуральним смаком, але за статистикою діти вживають чипси та сухарики  з наповнювачами: сиром, ікрою, сметаною.  Чи варто казати, що ніякої ікри, сиру та сметани там не має, їм смак та аромат додали за допомогою ароматизаторів. Треба вживати продукти, які принесуть користь нашому організму. Регулярне , збалансоване харчування та вживання овочів, фруктів, зелені буде сприяти здоров’ю. Слід правильно їсти,вживати поживне і тільки корисне. Не їсти надміру, не шкодити тілу і пам'ятати про вітаміни.
Вітамін А. Якщо ви хочете мати гарну шкіру, рум'яні щічки та добрий зір, звертайтеся  до мене. Я товаришую із морквою, помідором, абрикосом, петрушкою, зеленою цибулею та кропом.
Вітамін В. Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати добрий апетит, я вам допоможу. А товариші мої - це картопля, горошок, буряк, редис, квасоля та зелений салат.
Вітамін С. Якщо ви хочете мати міцне здоров'я, бути завжди бадьорими, я стану вам у пригоді. Мої друзі - лимон, апельсин, порічка та чорна смородина, капуста, зелена цибуля та хрін.
Вітамін Д. Я дуже потрібний тим, хто хоче швидко і добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Хоча мої друзі не ростуть ані в садку, ані на городі, я також маю для вас корисні подарунки - це молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж я товаришую із самим сонечком: влітку його промінці разом із засмагою передають вам і вітамін Д, тобто мене.
 П'ятий промінчик "Навколишнє природне середовище і здоров'я". Оскільки людина - це частина природи, то здоров'я людини  залежить від здоров'я природи.  Як навколишнє середовище змінюється під впливом діяльності людей? Чому треба берегти природу? А що можуть робити діти для збереження природи від забруднення? Висаджувати дерева і кущі, бо рослини допомагають очищати повітря від шкідливих речовин.  Економити воду, тепло та електроенергію. Щоб у домі була вода й тепло, потрібно спалити багато вугілля, газу чи мазуту. А чим більше спалюється, тим більше забруднюється природа
           Пропонуємо пограти у гру, яка називається "Правила здоровя".
Це ті правила, які ви маєте виконувати щодня. Хто уважний і хоче бути здоровим - легко вгадають потрібне слово.
1. Як прокинувся - вставай, ліні волі ... (не давай) і під музику бадьору ти зарядку.... (починай).
Щоб здоровим довго жити, воду слід усім...(любити),
Мило, пасту, гребінець - будеш справжній...(молодець).
2. Зуби добре вичищай,милом руки...(вимивай).
Пам'ятай про основне що здоров'я...(головне).
3. Але ти не поспішай, подивись спочатку,чи нічого не забув, чи усе  в ... (порядку)  і  дивись, не барись,в школу швидко, швидко ... (мчись).
В школі, в класі не брудни, сміття бачиш ... (підніми).
4. Не носи в кишені жуйки,крейду, яблука і булки,кнопки, цвяхи, сірники,а носи ... (носовички).
5. Будьте всі здорові, діти з усмішкою в світ ...(ідіть).
Хай вам щиро сонце світить, всі здоровими ...(ростіть).
6. Щоб тобою всі пишались,перехожі оглядались,так роби, щоб люди звикли -
ти у всьому завжди ... (приклад).
7. Щоб міцне здоров'я мати,треба добре...(пам'ятати) дітям правила прості,а за змістом - ...(золоті).

Шостий  промінчик "Здоров'я пішохода".
Правила дорожні знай і завжди їх дотримуйся. 

Сьомий  промінчик "Корисні і шкідливі звички».
Що таке звичка? Поведінка людини, яка стала постійною, звичайною. Звички бувають шкідливі й корисні. Корисні звички ті, які допомагають усебічному розвитку людини і зміцніють  здоров’я. Повітряні та сонячні ванни, обтирання тіла мокрим рушником, обливання холодною водою, миття ніг прохолодною водою і т.д. Повітря, сонце і вода - для  всіх хвороб просто біда. Тож гартуватись, друже, слід,щоб врятуватися від бід. На сонце личко підставляй,водою тіло обливай, морозу, холоду не бійся, а для сміливості ти смійся. Недарма народна мудрість говорить: "Сонце, повітря та вода - наші найкращі друзі!". Пам'ятайте завжди про це. 

Шкідливі  звички негативно впливають на самопочуття, руйнують здоров’я, заважають повноцінно жити. Мовби тінь, ходять за тобою, і так чекають на ту мить,щоб потягнуть з собою. Наркотики і цигарки, спиртне -це просто страх, як ви подружитесь із ними - здоров'ю буде крах
Восьмий промінчик "Веселий настрій і здоров'я".   Гарний настрій - це ознака здоров'я і навпаки: смуток, журба, хвилювання, поганий настрій негативно
впливають на здоров'я людини.   Тому ми
 зараз трішки відпочинемо і пожартуємо. 

               Усмішки.

  Б. Шрубенко  "Уже умився".


Умивайсь, бери, синочку,
Швидше-бо не мнися!
Так за мене он, в куточку,
Кіт уже умився.
Вася йшов до школи
Із портфелем у руці.
А під вухом біле коло,
Білі плями на щоці.
- Васю, - пирснули хлоп'ята, -
Ти що, хату десь білив,
А чи борошно із татом
У млині всю ніч носив?
- Ні, - малий пригладив чуба
І протяг легким баском, -
Це я довго чистив зуби білосніжним порошком.

А.Качан «Кури насміхаються» 
   
Наш малий Іванко
Вранці не вмивається.
З нього біля ґанку
Кури насміхаються.
А чому з Іванка
Кури насміхаються?
Бо вони щоранку
У піску купаються.
Упродовж усього існування людства здоров'я цінувалось над усе. Наші пращури добре розуміли значення здоров'я. У народних приказках і прислів'ях збереглося безліч порад:
Здоров'я маємо - не дбаємо, а втративши - плачемо.
Здоровий злидар щасливіший від багача.
                Дайте відповіді на запитання вікторини «Хочу бути здоровим»:
-  Який лютий ворог до міста нашого пробрався? (Вірус грипу)
 -Які гігієнічні процедури необхідно робити, щоб не заразитися? (Мити руки з милом)
  -Який овоч необхідно вживати, щоб убезпечити себе від хвороби? (Часник)
  - Які природні компоненти слід уживати в разі застуди? (Малина, смородина, лимон, цибуля)
Пам'ятайте:Здоров'я - найбільше багатство! Будьте здоровими, Будьте щасливими, Будьте розумними, Будьте красивими! Щастя, здоров'я, добра. Здоров'я - це сила! Здоров'я - це клас! Хай буде здоров'я  у вас і у нас!

Коментарі