Злі та добрі боти

                                                              Мережевий лікбез

    У світі постійно воюють хороші з поганими, і навпаки. Те саме відбувається і у віртуальній країні – в Інтернеті. Працівники бібліотеки-філіалу №13 підготували для користувачів інформацію про клан ботів, що трудиться з різних боків цифрових барикад.

    Слово «бот» утворилося зі скорочення від «робот». Бот — це спеціальна програма, що виконує автоматично і за заданим розкладом які-небудь дії через ті ж інтерфейси, що й звичайний користувач.  Погані боти-програми – заразні. На вінчестерах комп’ютерів звичайних людей вони можуть влаштувати своє бандитське «гніздо». А люди навіть не здогадуватимуться про це.

    Мета ботів-програм – збирання інформації. Навіщо  ж вона їм потрібна? Злим ботам – щоб передати їх справжнім грабіжникам: ті аж руки потирають від утіхи, коли вдасться роздобути пін-код чужих банківських карток чи інші важливі секретні дані. А добрі боти наполегливо лазять Всесвітньою павутиною й збирають іншу інформацію – дані для кращої роботи сайтів та пошукових систем.

     Ботами ще називають групи несправжніх осіб. Їх вигадують, щоб зімітувати певне товариство людей. В сучасному середовищі дедалі більше застосовується комбінований підхід: застосування бота та людини водночас. Ботоферми — humanware — це групи людей, що фізично працюють з великою кількістю ботів. Через спеціальні інтерфейси люди лайкають, коментять і шерять з багатьох акаунтів. Така взаємодія потрібна, аби обходити капчі — запобіжні заходи, що мають на меті відрізнити бота від справжньої людини. Ботнети користуються свободою, яку соцмережі дають користувачам. Наприклад, неможливо ввести обмеження на лайки, що б значно зменшило вплив мереж ботів. Такі боти-«люди» мають шкідницький вплив на учасників соціальних мереж. Зокрема, для формування якоїсь думки: коли багато осіб (більшість яких є ботами) вважають, що певне морозиво суперове, то справжні люди подумають: «О, так багато гарних відгуків!  Я теж куплю це морозиво!». Щоб розгадати бота-персону, треба уважно ознайомитися з інформацією, яку він надає про себе.

    Зазвичай його фотографії крадені, а біографія вигадана. Вони отримують зарплату за ваші коментарі, за ваші сильні емоції й за втягнення вас в дискусію. Боти є однією із головних проблем для соцмереж, адже зменшують довіру користувачів до інформаційного середовища. Саме тому Facebook, Twitter та Youtube регулярно влаштовують «чистки» бот-акаунтів. 

      Щоб боротися з ботами – потрібно позбавити їх можливості впливати на вас. Якщо ви відчуваєте, що вас провокують – не ведіться. Достатньо не звертати уваги на такі коментарі і на таких користувачів. Не дайте себе обдурити!

Коментарі