МАНДРУЄМО ВІРШОВАНИМИ РЯДКАМИ ДО ВЕЛИКОДНЯ

 Великденьодне з найбільших свят християн. Для українців Великдень – це не тільки різнокольорові писанки і  смачна паска. Це особливе свято, коли слідують традиціям і вірять у диво. Всі особливості святкування Великодня на нашій землі, лягли в основу багатьох віршованих рядків, які прийшли до нас через роки та покоління. У ці святкові дні, пропонуємо  поринути у поетичні рядки, створені нашими земляками у різні часи, але які  сповнені віри, надії та любові.
                                  

                                                       ПИСАНКА
                                                      Леонід Глібов
                                      
                                       Моторнії діти, бувайте здорові!
                                       На крильцях весни я прибув...
                                       Збирайтесь послухать моєї розмови,
                                       Я писанку вам роздобув.
                                       Орлята-синочки! Чечіточки-дочки!
                                       Цілісіньку ніч я не спав,
                                       Мережечки всякі, кругом поясочки
                                       Та ще й золотцем малював.
                                       Чудове яєчко! Маленький замочок
                                       У дверечки я приладнав;
                                       Не простий білочок, не круглий жовточок
                                       В середину я заховав:
                                       Лежать там рядочком дві Божії квітки —
                                       То розум і правда свята!
                                       Кохайте, шануйте довіку їх, дітки,
                                       На спомин науки Христа.
                                       У першую квітку головку вбирайте —
                                        І добренько буде вам жить,
                                       А другу до серденька ви прикладайте —
                                        І будуть вас люди любить
.

                                  НА ВЕЛИКДЕНЬ, НА СОЛОМІ           
                                        Тарас  Шевченко
                                           
                                                Против сонця діти
                   Грались собі крашанками
                          Та й стали хвалитись
                    Обновами. Тому к святкам
                      З лиштвою пошили
                   Сорочечку. А тій стьожку,
                        Тій стрічку купили.
                 Кому шапочку смушеву,
                  Чобітки шкапові,
                    Кому свитку. Одна тілько
                     Сидить без обнови
                         Сиріточка, рученята
                        Сховавши в рукава.
                     — Мені мати куповала.
                      — Мені батько справив.
                      -   А мені хрещена мати
                       Лиштву вишивала
                   — А я в попа обідала. 
              — Сирітка сказала.


ПИСАНКИ

 Марійка  Підгірянка
                                    
                                                  Спекла мама на Великдень
                                                           біленькі паски,
                                                       а я куплю собі краски,
                                                           спишу писанки.
Розпишу я на писанках
квітки, ялички,
розмалюю, роздарую
межи сестрички.
А братові маленькому
дам писанки дві,
щоби ними карбулявся
в шовковій траві.
                                           

                                                             ПИСАНКА

 Олександр Олесь

Я писанка-красуня,
Вся в рисках і квітках.
Красу митців несу я,
Їх славлячи в віках.
Щоби моїм убранством
Втішалися малі,
Мене кладуть на свято
На пишному столі.
Без мене наше свято
Не буде тим, чим є,
Бо писанка багато
Всім радості дає.

ВВОСКРЕСІННЯ

    Уляна  Кравченко
                                           
                                                    В цей день, в цей третій день 
                                                             і голубінь небес
                                                             і яра зелень трав,
                                                    і біла віточка вишень —
                                                              все каже нам:
                                                          Воскрес! Воскрес!
  В цей день, в цей третій день
            і правда і любов
     перемогли брехню і люту злобу
  і встав 
 Ісус Христос
у славі 
з гробу!
У храмі з блисків і блакиту
знімається віток зелена хоругов!
На стебелинах зависло срібло рос
і квіти білі, як алмаз,
схилились перед Божим Сином
і гомонять. Воскрес Христос!
Принижені, нещасні, радіймо враз!
Хай щезне туга…
Берім сьогодні шати ясні
і крашанки червоні
у долоні,
і стрічаймо друга,
вітаймо брата:
Воскресла правда на хресті розп’ята…
Хоч бачимо свій шлях у тернах,
але ми знаємо, по днях страждань
Голгофи —
йде Воскресіння день!
Ми сміло ставимо життю чоло —
для нас срібні дзвони дзвонять джерело.
Для нас лунає великодній дзвін: —
Христос Воскрес!












Коментарі