Загадки Мийдодіра

Віртуальна валеологічна годинка

        Для вихованців ПДНЗ № 80 бібліотекарі дитячої бібліотеки-філіалу № 13 підготували валеологічну годинку про чистоту і здоров’я, які залежать одне від одного. Здоров’я – це безцінний дар природи, воно дається на жаль, не на віки, його треба берегти. З давніх часів наші предки спостерігали та надавали велике значення законам  здорового способу життя та намагалися прищеплювати дітям корисні знання та звички, які приносять тілу здоров’я на довгі літа. Дуже багато написано книг, казочок, оповідань,прислів’їв та приказок про здоровий спосіб життя.

   В нашій бібліотеці є книга «Мийдодір» Корнія Івановича Чуковського. Оповідачем є хлопчик — бруднуля, якого перестають слухатися його речі. Спочатку тікає ковдра, потім простирадло і подушка. Свічка ховається від нього в піч, книжка — під ліжко і навіть самовар мчить геть, не давши напитися чаю. Дитина ніяк не може зрозуміти, що сталося. Але тут з маминої спальні показується кривоногий, кульгавий умивальник. Він пояснює хлопчикові, що всі речі вирішили втекти не просто так, а тому, що їх господар «невмитий порося», у якого на шиї вакса, а під носом ляпка. Прикладом тут наводяться кошенята, каченята, жучки, і павучки. Вони не замазури і завжди умиваються вранці.

         

 Як же треба за собою стежити, щоб про вас не сказали, як про героя твору Чуковського:

— Ах негарне, нечупарне, неумите поросятко! Схожий ти на сажотруса,ти на себе подивись:в тебе ляпка під очима, в тебе руки — гидко взяти! Тож від тебе й штаненята, сміх сказати, штаненята геть від тебе подались!

 Що треба робити, щоб бути чистим?

 Умиватися, митися, міняти одяг.


 Пропонуємо вам відгадати загадки й назвати друзів Мийдодіра.

- Чищу зубки кожен день,дуже добре й швидко.

 Мені в цьому допоможе моя зубна... Щітка

 -Будуть зубки здоровенькі — я почищу їх гарненько.

 Візьму в руки зубну щітку, густу і пухнасту.

 Що, крім цього, треба? Ще й зубну... Пасту.

 -Як купатися ідеш і мене також береш. Я гладеньке й запашне,ти намилюєш мене, всі мікроби змило.  Я — корисне...Мило.

-Коли миюсь чи вмиваюсь, потім ним я витираюсь.

  Витирати сухо звик мій м’якесенький... Рушник.

 -Він по зачісках мастак, вас причеше гарно так.

  Розчесав моє волосся, так давно вже повелося,

    Що охайний молодець, той, хто має... Гребінець

  -Якщо руки ваші в ваксі, якщо на ніс сіли клякси,

  хто тоді ваш перший друг,змиє бруд з лиця і рук?... Вода.

  -Хто завжди правду каже? Який є, таким покаже,і без слів про все розкаже

   На нього дивишся, а себе бачиш… Дзеркало.

  -Ліг в кишеню і вартую, плаксі, реві та бруднулі

   Витру вранці струмочки сліз, не забуду і про ніс… Носовичок.

        Будьте завжди всі здорові, будьте чисті, пречудові

        Та з водичкою дружіть і великими ростіть.

Твори Корнія Чуковського залишаються актуальними і сьогодні. Приходьте до бібліотеки, де на вас чекають герої  його казок.






 

Коментарі