Сигнал про допомогу
Часом трапляються ситуації, коли відчайдушно потрібно покликати на допомогу, однак не завжди це можна зробити відкрито – закричати, написати повідомлення тощо. Під час пандемії COVID-19 суттєво зросла кількість випадків домашнього насильства, саме тому канадська благодійна організація Canadian Women придумала спосіб, як жертви можуть непомітно, без слів повідомити про своє становище, попросити про допомогу, так, щоб винуватець насильства, який перебуває поруч, не здогадався про це. Це своєрідний код SOS кінчиками пальців, жест, який потрібно знати не лише дорослим, але й дітям, жест, який допоможе в кризовій ситуації.
«Сигнал про допомогу» представлений 14 квітня
2020 року. Незабаром він поширився через соціальну відеоплатформу TikTok і був
прийнятий міжнародною Мережею фінансування жінок. Він здобув високу оцінку від
канадських і міжнародних інформаційних агенцій за те, що допоміг знайти сучасне
вирішення проблеми зростання кількості випадків насильства. Ним можна
скористатися, наприклад, під час відеодзвінку, або особисто задля
попередження про відчуття загрози та потребу допомоги, або поки стоїш на
світлофорі.
Хоча дівчина посміхається, жестами рук вона може благати про допомогу.
Як виглядає цей «сигнал допомоги»? Організація записала спеціальний ролик, в якому показаний жест, що означає словосполучення «Допоможи мені»:
-Виставити долоню й сховати великий палець.
-Стиснути інші пальці у кулак
Спочатку показуєш відкриту долоню із зігнутим великим пальцем, потім згинаєш всі пальці в кулак. Все. Сигнал спеціально розроблений як один безперервний рух руки, щоб його можна було легко побачити, а не як знак, який утримується в одному положенні. У відповідь на занепокоєння, що кривдники можуть дізнатися про таку широко поширену онлайн – ініціативу, Канадський жіночий фонд та інші організації пояснили, що цей сигнал не є «чимось, що врятує ситуацію», а радше інструментом, який хтось може використати, щоб отримати допомогу. Цей сигнал означатиме «зв'яжіться зі мною безпечно» та радить, що якщо хтось бачить особу, яка використовує сигнал під час відеодзвінку, він повинен зв'язатися з тим, хто сигналізує, іншим способом (наприклад, текстовим повідомленням або електронною поштою), щоб запитати, що їм потрібно. Зв'язуватися зі службами екстреної допомоги лише тоді, коли сигналізатор явно вимагає цього. Зменшити ризик та полегшити відповіді мають запитання, які передбачають односкладні відповіді «так» чи «ні».
Будьмо уважними і небайдужими один до одного!
Коментарі
Дописати коментар